Je suis au Canada! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Marieke Baarda - WaarBenJij.nu Je suis au Canada! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Marieke Baarda - WaarBenJij.nu

Je suis au Canada!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

26 Augustus 2009 | Canada, Montréal

Lieve allemaal,

Hier ben ik dan, eindelijk ben ik nu écht in Montreal. Het voelt nog steeds heel onwerkelijk om hier te zijn!

Maar goed, laat ik eens bij het begin beginnen, wel zo fijn voor jullie. Gisteren, 25 augustus, ben ik vertrokken. Rond 12.00 verliet ik mijn huis in Rijnsburg richting Schiphol. Mijn ouders en m'n zus & zwager gingen met me mee om uit te zwaaien. Na eerst nog even een lekkere koffie te hebben gedronken bij Starbucks (<3) was le moment suprême; het afscheid nemen! Ik had me écht voorgenomen om niet te gaan huilen, maar goed, niet gelukt dus.

En daar ging ik dan.....door de douane.....en daar sta je dan....achter de douane.....in je uppie... Heel raar moment, maar goed. Na nog even wat te hebben rondgelopen en wat tijdschriften te hebben gekocht ging ik naar gate E17. Daar aangekomen zag ik een rij van hier tot Montreal staan, en ben dus maar achter aangesloten. Totdat bleek dat ik naar de korte rij mocht, omdat mijn ticket is geboekt met een elite-kaart! (dank je wel, pap!) Iedereen kijkt je wel een beetje boos aan op zo'n moment :| Haha. Anyway....ik stapte het vliegtuig in (Een 747-400, zo'n heeeeeeeeeeele grote), de stewardess zei dat ik meteen linksaf moest......en ik stap de BUSINESS CLASS binnen?! M'n mond viel open en ik dacht: "Uhm, klopt dit wel?!". Maar ja, stoel 2B was toch écht hier! Later bleek dat het type toestel was veranderd en blijkbaar was er plek over in de Business Class. Lucky me, huh?! :D Echt hoor, wat zit je daar LEKKER. Je hebt echt zo'n heerlijke stoel die je in 3 standen kan zetten en ook op iedere manier aan je wensen kan aanpassen. Ook lekker veel beenruimte; als ik met m'n 1.77 me uitrekte, raakte ik net de stoel voor me aan. Echt zo mijn ding dus, hahaha.

M'n vlucht is verder prima verlopen en na ongeveer 7 uur landde ik dan in Montreal. Ik geloof dat ik pas 2 uur later het vliegveld uitging, de douane en immigratie duurde ZO lang. :S Op zo'n moment ben je natuurlijk al doodop, en ik sleepte ook nog eens met een zware tas, een laptoptas en m'n fotocameratas mee. Heb nu ook onwijze spierpijn haha. Enfin, ik nam een taxi naar "Hotel le Roberval", en daar zit ik nu! Het hotel is prima; de mensen zijn erg aardig en m'n kamer is goed en schoon. Na een lekker nachtje te hebben geslapen (nog net geen klok rond :P) heb ik vandaag in de stad gelopen, boodschapjes gedaan en ik ben naar de universiteit gegaan, wat aan de overkant van het hotel is. Ik vond het DOODENG om daar naar binnen te gaan, haha. Maar goed, ik heb me gemeld bij het bureau voor internationale studenten, en heb nu een stappenplan gekregen wat ik moet regelen. Ik wou ook m'n kamer regelen bij "l'hébergement" En raad eens hoe laat ik daar was? 15.30. En raad eens hoe laat ie VANDAAG dicht ging? 15.30. Ik heb talent voor dat soort dingen. Dus dat wordt morgen regelen ;)

Montreal vind ik verder een hele leuke stad, van wat ik nu heb gezien. De mensen zijn over het algemeen heel aardig en behulpzaam. Wel heel grappig hoe gefascineerd ik ben door zo'n andere stad/land, de kleinste dingen verbazen me en vallen me op! Bijvoorbeeld:

1. Auto's in Canada hebben geen nummerbord aan de voorkant.
2. Bij de prijzen die je in de winkel ziet moet je nog iets van 11% belasting bij rekenen (vraag me niet wat de logica daarachter is)
3. De politie- brandweer- en ziekenwagens klinken alsof het luchtalarm afgaat. (nu ik dit typ gaat er weer zo één!)
4. Op Rue Saint-Catherine Est (da's een straat) zijn talloze homobars- clubs and restaurants. Sowieso zie je daar veel homostellen en posters met meerdere halfnaakte mannen (Nee, preuts zijn ze hier niet ;p)
5. Er zijn veel zwervers. Of in ieder geval mensen die er zo uitzien. Ik zag vandaag ook een man eten uit een prullenbak halen, BAH! XD

Nou ja, dit zijn nog maar een paar dingen die me opvielen. Maar ik zal het voor nu hierbij laten, want ik denk dat ik nog 4 pagina's zou kunnen schrijven over mijn eerste dag hier! Maar dat zal ik jullie besparen ;)

À Bientôt! (tot snel)

Marieke.



  • 27 Augustus 2009 - 12:05

    Hans & Marianne:

    Hoi Marieke,

    Leuk verhaal en wat een mazzelaar met je business class!
    Succes met je stappenplan.

    Groetjes

  • 27 Augustus 2009 - 13:11

    Marta:

    Haha, Marieke, wat een schrijftalent heb jij :D
    Ik wacht op de volgende blog!

  • 28 Augustus 2009 - 12:14

    Eefke:

    Ha marieke,
    Vooral veel blijven schrijven! Ik kijk uit naar je reisverslagen!
    Veel succes met het regelen van een kamer.
    Dikke kus van ons

  • 28 Augustus 2009 - 20:07

    Esther:

    Haaaaaai :d

    Toch even een reactie terwijl we hier live zitten te praten... Cool blog :d

    Looking forward to reading the next one.

    xx

  • 30 Augustus 2009 - 10:49

    Paps En Mams:

    Hoi Riekie,
    Je kan wel een carriëre als schrijfster beginnen! Een heel leuk verhaal over je eerste dagen. Blijven schrijven, is een leuke herinnering voor later (als je groot bent....).

  • 30 Augustus 2009 - 12:14

    Suus En Rob:

    Hey Miekie,

    Erg leuk om je verhaal te lezen! Succes met het regelen verder, we kijken uit naar een nieuw verslag! :)

    Dikke kus!

  • 01 September 2009 - 10:18

    Monique:

    Hey meis moest erg lachen om je verhaaltje, 't klinkt erg leuk daar :D heel veel plezier en succes!! en we missen je in de blokker!! groetjes

  • 02 September 2009 - 14:06

    Ton En Wil:

    je eerste reisverslag
    met aandacht gelezen.
    Het is of we met je mee
    reizen,maar als je het
    niet erg vindt,blijven
    wij liever in Aalsmeer.
    groetjes,Ton en Wil.

  • 02 September 2009 - 17:14

    Dees!:

    Heeeeee Mariek! Wat een super leuk verhaal! Echt geweldig hoe je dit heb beschreven! Ik houd je in de gate he!
    Bisous!
    Dees

  • 04 September 2009 - 09:07

    Thea:

    Leuk om te kunnen lezen hoe het gaat en het komt goed ga er een leuke tijd van maken voor dat je weet ga je weer naar nederland .Dus maak er wat leuks van

  • 05 September 2009 - 12:52

    Mounia:

    Oh wat leuk!!

    Echt super vind ik het voor je Marieke!

    Ik kan nu haast niet meer wachten totdat ik zelf in Montreal ben. Echt super vind ik het voor je. Ik zal je verslagjes blijven lezen en zoals je pa en ma al zeiden, je bent echt een schrijftalent:D Je schrijft je verslag op een super leuke manier;)

    Keep up the good work!

    Heel veel liefs,

    Mounia

  • 06 September 2009 - 11:36

    Suus:

    Mieke, als het goed is kan je nu 100 foto´s plaatsen! Dus... kom maar op met die foto´s! :)
    Kus, suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Montréal

Marieke

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 23644

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Reizen in NZ

04 Oktober 2010 - 22 December 2010

Stage in Accra, Ghana

25 Augustus 2009 - 23 December 2009

Studeren in Montreal, Canada

Landen bezocht: