Avec les Parents et Quebec City - Reisverslag uit Québec, Canada van Marieke Baarda - WaarBenJij.nu Avec les Parents et Quebec City - Reisverslag uit Québec, Canada van Marieke Baarda - WaarBenJij.nu

Avec les Parents et Quebec City

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

21 Oktober 2009 | Canada, Québec

Salut!

Hier is update nummer....ik ben de tel kwijt! In ieder geval wil ik jullie even updaten over de afgelopen week.

Vorige week woensdag, 14 oktober, zijn mijn ouders aangekomen in Montréal om mij en de stad te bezoeken. Uiteraard ben ik ze van Montréal Airport gaan ophalen, en na elkaar ongeveer 2 maanden niet te hebben gezien, kwamen ze dan rond half 5 door de deur. Het was natuurlijk echt hartstikke leuk om ze weer te zien, maar toch ook wel een beetje onwerkelijk!
We zijn toen met een taxi naar hun hotel gegaan (ze verbleven in Hotel le Roberval, hetzelfde hotel waar ik de eerste drie weken zat), en nadat ze hun koffers hadden uitgepakt zijn we lekker wat gaan eten bij "Mike's" (YES, eindelijk heb ik weer eens echt vlees op, woohoo! :D).
Na het eten zijn mijn ouders terug gegaan naar het hotel (heel vreemd, kan me niet voorstellen dat ze moe waren!), en ik ben wat gaan drinken met Maud, Elske en Simone (Simone studeert ook op de UQAM, en is hier ook voor één semester). Het was dus een gezellige Hollandse avond, alleen de bitterballen miste, hahaha. :p

Donderdagochtend had ik nog gewoon les, en ik had dus pas 's middags met m'n ouders afgesproken. We zijn eerst gaan luchen bij "Les 3 Brasseurs", een heel gezellig café/restaurant.
We hebben daarna de metro gepakt, en zijn naar de Mont Royale gegaan, de berg die midden in Montréal staat. Dat was dus weer klimmen, klimmen, klimmen.....en helemaal uitgeput waren we toen we eenmaal boven waren! Tsjah, we blijven echte Nederlanders die in ons platte landje een drempel al hoog vinden!
Maar goed, eenmaal boven heb je een prachtig uitzicht op de stad, zeker nu het herfst is, en de kleuren van de bomen variëren van groen tot geel tot rood. Echt supermooi! Nadat we weer naar beneden waren geklommen, zijn we lekker koffie gaan drinken bij Starbucks! (Welcome to Canada!).
We hebben de rest van de middag niet heel veel meer gedaan, en zijn 's avonds gaan eten in een restaurant waar ik de naam niet meer van weet, maar wat wel heel lekker was! ;)

Vrijdagochtend heb ik, stiekem, met ze ontbeten in hun hotel (ze hadden namelijk twee kaartjes over omdat we zaterdag niet zouden ontbijten in het hotel), en vervolgens zijn we naar de kathedraal "Le Notre Dame" (de Canadese versie ;)) gegaan. Wist je trouwens dat Celine Dion (ja, de enige echte) hier is getrouwd?
Na de katherdraal hebben we een rit door oud Montréal gemaakt......in een koets! :D Dit was echt heel leuk; de rit duurde een half uur en ondertussen vertelde de koetsier allemaal leuke weetjes en feitjes over het oude deel van Montréal. Zo vertelde hij dat het 30 jaar geleden nog helemaal vervallen was, en de plannen eigenlijk waren om het allemaal plat te gooien. Uiteindelijk is er besloten om alles te restaureren, en tot op de dag van vandaag zijn ze daarmee bezig. Gelukkig maar, want ik vind dit persoonlijk het mooiste deel van de stad!
's Middag zijn we gaan lunchen bij Tim Hortons (de Candese en goedkopere versie van Starbucks), en daarna gaan shoppen in de stad. Ik heb toen een lekkere dikke winterjas gekregen van m'n lieve ouders! (en geloof me, dit is hier nodig, het was afgelopen week ZO koud, en het zal nog kouder gaan worden! lees: -10). Rond vier uur zijn we lekker wat gaan drinken (weer bij Les 3 Brasseurs), en 's avonds zijn we gaan eten bij een Indiaas restaurant, wat ERG lekker was! :p

De volgende dag, zaterdag, zijn we naar Quebec City geweest, een stad ten noorden van Montréal op ongeveer 3 uur rijden. Om 7 uur werden we met een minibus bij het hotel opgehaald, en naar een tourbus in het centrum van Montréal gebracht. Om ongeveer 8 uur vertrokken we voor de drie uur durende rit, waarin ik had GEPLAND lekker te gaan slapen (ik was de avond daarvoor namelijk nog uit gegaan), maar helaas hadden we een íéts te enthousiaste reisleider. Echt hoor, hij heeft drie uur lang NON-STOP gepraat over ieder boompje en steentje dat we onderweg tegenkwamen. Ook maakte hij erg veel "grapjes" onderweg, waar hij dan zelf helemaal dubbel om lag. En het leukste was toch wel dat hij dat grapje eerst in het Engels vertelde, daarna in het Frans, maar alsnog bij beide talen ging lachen! Vreemde vent, maar goed, ik kan mezelf nu denk ik toch wel Quebec-kenner noemen :p.
Na 3 uur kwamen we dan in Quebec aan, en daar zijn we, samen met een lokale gids, naar alle hotspots van de stad geweest. Zo zijn we naar de plaatselijke watervallen geweest en hebben we door de stad gewandeld. Quebec is een hele mooie, oude stad, wat erg Europees aandoet. Je ziet ook haast geen moderne, hoge gebouwen, en het is heel sfeervol.
Na een dagje de stad te hebben ontdekt en lekker te hebben geluncht in een soort van "grootmoeders huis", zijn we rond 5 uur weer vertrokken richting Montréal.
Na 's avonds weer lekker te hebben gegeten (oh oh oh, wat was de week lekker goedkoop voor me! :p), zijn we vroeg gaan slapen, we waren alle drie aardig moe!

En toen was het alweer zondag, de laatste volle dag van mijn ouders hier. Overigens wel een bijzondere dag, want mijn vader werd 55 jaar <:o). Hier kwam ik zelf overigens ook pas later achter, toen we al lang en uitgebreid aan het ontbijten waren :p Nogmaals, sorry pap!
's Ochtends heeft m'n moeder eerst m'n haar haar geverfd (veeeeel goedkoper dan de kapper ;p), en 's middags zijn we naar de Botanische tuin en het Olympisch stadion geweest. Dit stadion (dat voor de Spelen van '76 is gebouwd) heeft veel pech gehad tijdens de bouw en daarna (zoals stakingen tijdens de bouw, constructies die niet blijken te werken etc.), en wordt vandaag de dag alleen nog maar voor bijeenkomsten e.d. gebruikt.
's Avonds zijn we naar China Town geweest, en daar lekker gaan eten. Als eerst gingen we een restaurant binnen, waar we na 5 minuten weer buiten waren (Het stond in de Lonely Planet, maar het was meer een soort van cafetaria), en toen zijn we maar naar een ander restaurant gegaan, wat wél heel lekker was! Ik vertelde de serveerster dat m'n vader jarig was, en even later kwam ze toen met een schoteltje met chocolaatje een een kaarsje terug, en hebben we "happy birthday" voor hem gezongen! :p. Kortom, het was een zeer geslaagd laatste dineetje!

De volgende ochtend had ik eigenlijk les, maar dat ging blijkbaar niet door, en hebben we nog maar wat door Montréal gewandeld en geluncht bij, alweer, les 3 Brasseurs.
En toen was het echt voorbij..... om 3 uur werden ze door de taxi opgehaald bij het hotel. En ja, ik heb nog steeds een verschrikkelijke hekel aan afscheid nemen! Na dit tranenfestijn stapten ze in de taxi, en reden ze weg.................En toen voelde ik me even hééél alleen in deze grote stad ;P

De week was dus erg geslaagd; we hebben het heel gezellig gehad, en ik vond het ook heel leuk om ze de stad en mijn kamer te laten zien.
Nu zit ik hier onderhand alweer 2 maanden, en dus op de helft. De tijd vliegt!
Ik heb het overigens nog steeds wel heel erg naar m'n zin hier. Ik doe veel leuke dingen, en heb het met de mensen hier ook gezellig. Natuurlijk zijn er momenten waarop ik denk: Blegh, ik wil naar huis toe!, maar ik ga nog zeker de komende 2 maanden volop genieten van mijn verblijf hier!

Nou goed..Pap en mam, ik vond het heel leuk met jullie, en zie jullie snel weer!

Dit weekend ga ik naar Boston, USA, dus volgende week zullen jullie daar mijn verslag wel over lezen! :D

Voor nu een hele dikke kus aan iedereen, en laat weer een berichtje achter!

- Marieke

ps: Sorry voor dit laaaaange blog!

ps2: De foto's kan je hier bekijken!
http://miek310.hyves.nl/album/45350893/Quebec_City_en_m_n_ouders_op_bezoek/oe8e5jJy/

  • 21 Oktober 2009 - 18:56

    Katjaa:

    leuk verhaal! is juist leuk een lang verhaal :) maar -10 :O ik zou dood gaan van de kou, in nederland heb ik het in de winter soms als koud, laat nagaan daar!

    Xx

  • 21 Oktober 2009 - 20:02

    Hans & Marianne:

    Hoi Marieke,

    Leuk hoor deze update....... en je verhalen zijn nooit te lang hoor.
    Veel plezier in Boston komend weekend.

    Groetjes

  • 21 Oktober 2009 - 20:39

    Angela:

    Nichtje! 'T is echt heel grappig om te lezen dat jij totaal ergens anders zit, maar toch deels dezelfde dingen meemaakt :) Dick was dit weekend bij mij op bezoek, en de scène op het vliegveld bij het afscheid kon ook zo 'Hello, Goodbye'.

    Maar goed om te lezen dat je je ondertussen ook goed vermaakt daar, over de helf alweer.. Gaat snel zo! Laat je weten hoe Boston is??

    veel liefs uit het ook koude Berlijn

  • 21 Oktober 2009 - 20:49

    Elske:

    Hi Chicka!
    Voor jou de helft.. voor mij de laatste 11 dagen! Gek hoor.. Maar we gaan er nog even een hele leuke laatste 1,5 van maken voor mij! Zaterdag Boston onveilig maken, nog een keer Cafe Campussen en we moeten even op jacht naar wat Halloween Parties!!!
    Maar.. wel weer een heel leuk verhaal!
    Liefs,
    Elske

  • 22 Oktober 2009 - 12:51

    Dinand:

    Ik vond je verhaal heel leuk om te horen(mama heeft het even voorgelezen).Ik mis je.
    Dikke knuffel van mij.

  • 22 Oktober 2009 - 19:59

    Paps En Mams:

    Je hebt het weer heel mooi opgeschreven hoe leuk we het in die week met je hebben gehad! Het was ontzettend fijn om je weer te zien, zo fijn dat het afscheid dit keer moeilijker was dan op Schiphol! Belangrijkste is dat we met eigen ogen hebben kunnen zien dat het goed met je gaat, dus ga lekker zo nog 2 maandjes door!
    Dikke kus,

  • 23 Oktober 2009 - 11:46

    Suus:

    Hey lief zusje! Jeetje, klikt goed joh!! Zo te horen vermaak je je heel goed... :D Houden zo!

    Heel grappig trouwens, hier wordt het steeds warmer en hebben we juist rokjes ed ingeslagen, haha!

    Dikke kus!
    Suus

  • 26 Oktober 2009 - 18:04

    Mounia:

    Hoi Marieke!

    Wat leuk om je update te lezen! ik ben benieuwd wat je in Boston voor leuks zal meemaken!

    Knuffel!

  • 28 Oktober 2009 - 08:11

    Esther:

    Ok, nu heb ik alles WEL gelezen. Ik vind het très très carrement (zie Marta's blog). Overigens: "Quebec is een hele mooie, oude stad, wat erg Europees aandoet." Awesome, dat kan echt zo een reisgids in ;p (Afgezien van een hele mooie spellingsfout (uhhh is dat 1 woord?). Dussss jij maakt ze ook, muaha.)

    looking forward to the next one!

    Ps. heb je foto's gemaakt van Harvard??? Echt zooooo eh. carrement!! :D

  • 28 Oktober 2009 - 08:16

    Esther:

    En ja, je verhaal was veel te lang. Kan het niet wat korter??? :p

  • 28 Oktober 2009 - 13:16

    Monique:

    Hey meis heel leuk verhaal weer! Nog heel veel plezier de komende 2 maandjes... De Blokker mist je! Dikke kus

  • 29 Oktober 2009 - 09:24

    Caroline Boers:

    Ik zit op mijn werk en het is rustig, wat kan ik doen? Marieke's blog bekijken, niet verder vertellen hè? Erg leuk om te lezen, alleen voor mij jammer dat Hyves hiet geblokkeerd is, foto's moet ik dus in mijn eigen tijd bekijken. Gat je trouwens ook wel eens naar school of doe je alleen leuke dingen? Heel veel plezier verder! X, Caroline

  • 29 Oktober 2009 - 19:26

    Noek:

    Hee Miek, leuk verhaal weer en zeker niet te lang. Ik zou juist willen dat je meer schreef! Elke keer denk ik: Oo... het is alweer afgelopen.
    Haha, nog even volhouden maar dat gaat zeker goed komen denk ik. Liefs, Anouk

  • 04 November 2009 - 21:53

    Mounia:

    Marieke!! Waar blijft je nieuwe Blog? Ik ben zoo benieuwd!

    Love, Mounia

  • 06 November 2009 - 13:43

    Eefke:

    Hoi Mariekie,

    Ik wil je namens Dinand heel erg bedanken voor de kaart!!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Québec

Marieke

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 23609

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Reizen in NZ

04 Oktober 2010 - 22 December 2010

Stage in Accra, Ghana

25 Augustus 2009 - 23 December 2009

Studeren in Montreal, Canada

Landen bezocht: