Sneeuw, waar ben je?! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Marieke Baarda - WaarBenJij.nu Sneeuw, waar ben je?! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Marieke Baarda - WaarBenJij.nu

Sneeuw, waar ben je?!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

30 November 2009 | Canada, Montréal

Salut!

Hier weer eens een nieuw blog, ik vond het wel tijd om jullie eens een kleine update te geven over mijn leven in Montréal. Dit keer geen eindeloos lange verslagen over uitstapjes naar Toronto, Québec of Boston, maar gewoon eens één vanuit de mooiste van Canada ;)

Pfff…wat gaat het toch allemaal snel! Het is onderhand alweer bijna december, wat betekent dat ik over iets meer dan drie weken weer naar huis ga. Ik vind het echt heel erg leuk dat het nog maar enkele weken duurt voordat ik iedereen weer ga zien….maar ik weet nu al dat ik Montréal heel erg ga missen. Ik vind het echt een geweldige stad, en ik kan ook echt wel zeggen dat ik me hier thuis voel.

Maar toch wil ik even klagen. En over het weer nog wel. Want toen ik hierheen kwam, had ik me erop ingesteld dat het vanaf november flink zou vriezen en dat ik een sneeuwschuiver nodig zou hebben om me buiten te verplaatsten. Maar nee, de temperatuur is nog ruim boven de nul graden, en sneeuw? Nou….vanavond valt er wat natte sneeuw, maar that’s it. Kortom: IK WIL SNEEUW! :D Ik wil weten hoe het is als er een paar meter sneeuw ligt, ik wil sneeuwballengevechten houden, een sneeuwengel maken én sleeën vanaf de Mont Royal!
Oké, ik word een beetje te enthousiast, volgend onderwerp!

Dat ik bijna naar huis ga, wil ook zeggen dat het semester op de universiteit bijna is afgelopen…..en dat betekent examens! De komende twee weken heb ik nog geen examens, maar op 15 december heb ik mijn eerste examen, en de laatste heb ik de dag voor vertrek, 21 december. Dat gaat dus nog een beetje stressen worden….’s Ochtends moet ik eerst dat examen maken, en ’s middags nog m’n koffers inpakken en schoonmaken. Maar dat komt wel goed :)
Tot nu toe zijn de examens die ik heb gemaakt overigens wel goed gegaan, voor één examen had ik een A-, en voor een ander examen 23,5 van de 30 punten. Ondanks dat mijn werk vol staat met rode penstrepen die mijn mooie Franse zinsconstructies verbeteren, vind ik het bést goede cijfers. Hopelijk gaan de laatste examens ook een beetje goed…
Ook leuk trouwens: Een Québecse professor die de naam Richard Hofstadter probeert uit te spreken. (“Richáár ‘Ofstatèr”). Of nog leuker: Québecse mensen die MIJN naam uitspreken: Marièke/Mariek Baardá/Barda.

Wat heb ik verder nog gedaan de afgelopen weken….Om het heel kort samen te vatten: Gewinkeld, uitgegaan en uit eten gegaan. Vorige week heb ik ook het laatste drankje met Maud gedaan, de Nederlandse meid die hier nog was. Zij is afgelopen weekend terug gegaan, dus met de Hollandse avonden in Montréal is het nu gedaan! Nog wat leuks trouwens: Ik loop in de stad, het is druk, dus iedereen loopt een beetje in rijtjes, en opeens hoor ik achter me: “TERING, wat een gebouw zeg!”. Lieve Nederlanders: Kijk uit met wat je zegt, er zou ZOMAAR eens een andere Nederlander kunnen zijn. ;)
Gelukkig begrepen de Canadezen het niet, die dachten waarschijnlijk dat het Duits was. Want Nederland(s)? Nee, dat is voor sommigen ook nieuw: Hier volgt een gesprek met mij met een verkoopmedewerkster in een winkel:
Zij: Hi, where are you from?
Ik: From the Netherlands.
Zij: Neverland?!
Ik: Noooooo, the Netherlands!
(ongemakkelijke stilte)
Ik: Do you know Amsterdam?
Zij: Oooooh yes, a friend of mine is living there! :D
Ik: It’s the capital of the Netherlands…
Zij: Really?

Maar verder zijn het hele leuke mensen hoor, die Canadezen! ;)

Nou, tot zover mijn blog! Iedereen alvast een hele fijne Sinterklaas! Ik kan het ook een beetje vieren, ik heb namelijk een pakketje met Sinterklaassnoep/chocola gekregen (en er schijnt nóg een pakketje onderweg te zijn!!), dus ook ik kan een beetje Sinterklaas vieren :)

Liefs,

Marieke

ps: Katja & Yvonne alvast gefeliciteerd met jullie verjaardag!

ps2: Natuurlijk weer bedankt voor alle leuke berichtjes en kaarten!

ps3: Laat ook hier weer een berichtje achter! ;)




  • 30 November 2009 - 09:33

    Angela:

    Hé Mariek!
    Leuk hè, examens in een vreemde taal? Ik vermaak me er ook mee, het woordenboek is mijn beste vriend! Ik zal hier een sneeuwdansje voor je doen, wie weet!
    liefs, Angela

  • 30 November 2009 - 14:36

    Marianne:

    Hoi Marieke,

    Ja het gaat inderdaad snel daar hadden we het gisteren nog met je ouders over. Nou geniet er nog even van en alvast succes met je examens.

    xx Marianne

  • 30 November 2009 - 15:53

    Katjaa:

    ja, en dan zit je al weer bijna thuis. hopelijk nog sneeuw voor je haha dat gesprek echt grapig:)

    lief hoor dat je zegt dat ik bijna jarig ben, en voor je GEWELDIGE kaart (okee heb het al een paar keer gezegd maarjaa)

    morgen ben ik JARIG :party: (dan schelen we nog maar 4 jaartjes!

    xxxx


  • 30 November 2009 - 18:48

    Mounia :

    Leuk, leuk, leuk, leuk, leuk!!!!

    Heel leuk om weer een blog te lezen!

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Hoe gaat het met je Frans? Is dat nu ook weer wat gemakkelijker?

    Tot over 2 weken!

    Liefs, Mounia

  • 30 November 2009 - 23:39

    Esthèr. :

    Haha, leuk man, ik krijg nu echt zin om zelf ook te gaan met al die verhalen. Klinkt wéér heel leuk allemaal.

    Anyway, leuk blog! En laat je het weten als je van de Mont Royal af gesleed bent? Kijk uit voor de bomen.

    xx

    Ps: Ik krijg lekker wel sneew ;p

  • 01 December 2009 - 16:06

    Tante Janny En Oom F:

    Hoi Marieke,
    Wij vinden het heel fijn, dat jij het nog steeds zo goed naar je zin heb.
    Het eind is nu in zicht, wij vinden het leuk om op deze, steeds wat van jou te mogen vernemen.
    wij hopen jou op 2e kerstdag weer te mmogen zien.
    Nog een paar mooie weken en een goede afronding met het examen.
    Want dan geeft het toch een extra goed gevoel.
    groetjes

  • 03 December 2009 - 14:54

    Suus:

    Dag lief zusje!!
    Super leuk wat van je te lezen! Heb eindelijk even een half uurtje op internet, veeeel te kort natuurlijk, maar lang genoeg om even je verslag te lezen! ;) Hopelijk hebben ze in Thailand wel Skype, zo'n zin om weer even met je te kletsen! Geniet daar nog even, ik zal duimen voor sneeuw! (het is hier trouwens ongeveer 35 graden, hahaha...!)
    Dikke kus!!

  • 03 December 2009 - 16:20

    Mart:

    Het Mariek
    Damn, de tijd gaat snelllll!! Je gaat al over 3 weken al voorgoed terug. Pff, ik ga over 17 dagen alleen op 'vakantie' naar NL ;)
    Kus, tot snel!

  • 04 December 2009 - 08:50

    Deees:

    Haha, im from holland. where the fuck are you from!!

    Wat gaat het snel he!, geniet er nog even van:d

  • 04 December 2009 - 08:51

    Deees:

    En En En, moet ik je volgend jaar opgeven voor all you need is love of zoiets?????:d:d:d

  • 04 December 2009 - 19:12

    Tessa:

    Hallo Tante Marieke,

    Ik kan niet wachten om te laten zien dat ik kan lopen!
    Maar zal ik je eigenlijk nog wel herkennen? Misschien moet ik even aan je wennen, maar dat komt wel goed!
    Dikke kus van mij

  • 17 December 2009 - 22:22

    Marinel:

    hallo meisje,

    Heel veel succes met je examens een goede terug reis, en een hele gezellige kerst met je familie.

    groetjes uit een besneeuwd Nederland van Cees en Marinel

  • 18 December 2009 - 08:08

    Gerard En Manja:

    Lieve Marieke,

    Wat leuk en kerstkaart vanuit Canada van je te krijgen. Ook jij gezellige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.
    Zelfs wij hebben hier een witte wereld, maar het is niet zo koud als bij jou. We wensen je succes met je examens en een hele goede terugreis. Dikke kus Gerard en Manja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Montréal

Marieke

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 23607

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Reizen in NZ

04 Oktober 2010 - 22 December 2010

Stage in Accra, Ghana

25 Augustus 2009 - 23 December 2009

Studeren in Montreal, Canada

Landen bezocht: