The USA en andere leuke feestjes. - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marieke Baarda - WaarBenJij.nu The USA en andere leuke feestjes. - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Marieke Baarda - WaarBenJij.nu

The USA en andere leuke feestjes.

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 November 2009 | Verenigde Staten, Boston

Hallo allemaal!

Hier dan eindelijk mijn verslag over Boston, en andere leuke (en minder leuke) dingen die ik de afgelopen tijd heb gedaan!

De donderdag voordat ik naar Boston ging, ben ik samen met Elske, Rahel en anderen van hun school ijshockey gaan kijken in een café. IJshockey is hier echt wat voetbal bij ons is; dit betekent keihard gejuich bij een doelpunt voor de thuisclub, en luid gescheld bij een doelpunt voor de tegenpartij. Dé club van Montréal is "Les Canadiens", ook wel de "Habs" genoemd. Samen met het ijshockeyteam van Toronto vormen deze twee clubs het Ajax en Feyenoord van het ijshockey; veel rivaliteit dus tussen die twee, maar dan zónder de rellen! Verder is ijshockey echt een keiharde sport, het zit vol duwen en vallen, en ze mogen ook nog eens met elkaar boksen op het veld!! (géén grapje, de één daagt dan de ander uit door z'n handschoenen uit te doen, en dan vechten ze tot er één op de grond ligt! De Canadezen vinden het echt prachtig, haha. En dat terwijl de spelers soms zelfs bloeden!!) Maar goed, die donderdag moesten ze tegen de “New York Islanders” spelen, en "we" hebben gewonnen met 5-1. We zaten trouwens aan tafel met een stel Brazilianen, en Elske en ik hebben ze "Hup, Holland, Hup" geleerd, haha. (al klonk het meer als: hoep, oeland, hoep!) Was dus heel gezellig! :D
Vrijdagavond zijn we ook nog uitgeweest, maar de club was een beetje vreemd. Het leek alsof we midden in een rap/hip-hop video waren gestapt. Maar goed, we gingen toch al niet te laat naar huis, aangezien we de volgende dag naar BOSTON gingen!

Na maar een paar uur slaap, en om kwart voor 5 opstaan, vertrokken we rond 6 uur naar the USA. We gingen met "the Chinese", de beroemde maar beruchte reisorganisatie van Montréal. Nou, z'n reputatie heeft ‘ie waar gemaakt: we waren nog geen uur onderweg, toen de bus langs de kant werd gezet omdat ‘ie uit "veiligheidsredenen" niet meer verder kon rijden :p Toen kwam een andere bus ons dus ophalen, die het wel het hele weekend heeft gered. ;)
Na een tijd kwamen we bij de Amerikaanse grens zijn, en geloof me, hier hebben ze geen open grenzen! Er kwamen twee (gewapende) grenspolitie de bus in, één ging achter, één ging voor de in de bus staan, en het was, met een heel strak gezicht zo van: Passports, please.
SIR YES SIR! Maar goed, we gingen toen naar binnen om onze green card te bemachtigen, en moesten hierbij een formulier invullen met vragen als: Heeft u ooit deelgenomen aan terroristische activiteiten? Heeft u of heeft u in het verleden drank- of drugsproblemen gehad? Ik natuurlijk overal JA! Op geantwoord, maar geen problemen verder gehad! :p Ook moesten we tien vingerafdrukken geven, en er werd een foto gemaakt.
Enfin, we mochten doorrijden en na een uur of 5 kwamen we dan aan in Boston! De groep ging eigenlijk naar een Aquarium, maar aangezien we al zo weinig tijd hadden in Boston, zijn wij de stad ingegaan. Later op de dag zijn we naar twee universiteiten van Boston gegaan: de “Massachusetts Institute Of Technology” en de “Harvard University” (je weet wel, de nummer één universiteit van de wereld.). De MIT was echt een supergroot en mooi gebouw, wat meer op een soort van museum leek! Harvard was echt zo’n typische universiteit die je altijd in films ziet, echt heel leuk om te zien! Ik las trouwens dat 90% van de studenten van Harvard cum laude slaagt, da’s echt BIJNA even goed als de studenten van de Haagse Hogeschool ;)
Hierna zijn we weer terug naar de stad gegaan en hebben wat gegeten, en toen zijn we naar het hotel gegaan (wat nog een uur rijden was vanaf Boston!).

De volgende dag zijn we weer vroeg opgestaan, en zijn toen naar de staat Rhode Island gegaan. Hier zijn we twee gigantische huizen gaan bezoeken, die ooit van rijke families zijn geweest, en nu beschermd werden door zo’n foundation (deze huizen waren van de Vanderbilt familie, misschien ooit wel van gehoord?). De villa’s waren echt enorm, maar ik zou er toch niet graag willen wonen! Het is allemaal een beetje té, zegmaar :p Maar het uitzicht op zee dat ze hadden, heb ik dan wel weer graag!
Na de villa’s zijn we nog wat gaan lunchen, en daarna was het (helaas) alweer tijd om naar huis te gaan! We moesten immers nog een uur of 6 rijden. Die 6 uur vliegen overigens echt, ik vind het dan ook heerlijk om lekker naar buiten te kijken met een muziekje op, zelfs langs de wegen vind ik de natuur van Noord-Amerika mooi!

En tot zover het weekendje Boston! We hebben niet extreem veel gedaan, maar het was wel heel leuk om erheen te gaan en vooral heel gezellig! Bovendien ben ik in 2 dagen in 4 staten geweest: In de staat Vermont kom je binnen vanuit Canada, in de staat New Hampshire hebben we 2 keer geluncht, Boston ligt in de staat Massachusetts, en die huizen waren in de staat Rhode Island!

De week na Boston was echt een hele leuke week. Het was de laatste week van Elske en Rahel, en daarom moesten we natuurlijk nog wel even genieten van het uitgaansleven in Montréal! ;) Zo zijn we dinsdag naar Café Campus gegaan, waar het iedere dinsdag “retro-avond is”, wat dus betekent dat er allemaal muziek uit de jaren 50 tot 90 wordt gedraaid, hartstikke leuk natuurlijk! ;) Woensdag hebben Elske, Maud en ik onze laatste Hollandse avond gehouden door ergens een hapje te eten en een drankje (lees: drankjes) te doen, donderdag zijn Elske, Rahel en ik wéér naar Café Campus geweest (geen retro-avond toen, helaas!), en vrijdag zijn we naar Club 737 gegaan. Dat was echt zó een geweldige avond! Club 737 is een club bovenin een gebouw, en je hebt daar dus echt een geweldig uitzicht over de hele stad, zó mooi!!! (voor degene die wel eens in Montréal zijn geweest, het is dat gebouw waar dat spotlicht op staat :p). We waren eigenlijk van plan om rond half 1 weg te gaan, zodat we de laatste metro konden pakken, maar het was zó gezellig, dat we maar tot drie uur zijn gebleven! Het was wel grappig, op het eind stond iedereen als langs de kant, en wij waren de enige die nog aan het dansen waren, haha. Mensen keken ons echt aan alsof we een pilletje ophadden ofzo! (No people, we’re just Dutch!)

Zaterdag was de dag van vertrek voor Elske en Rahel, en zijn we tussen de middag nog even gaan lunchen bij Tim Hortons. Daarna zijn we naar Rahel’s kamer gegaan, en hebben Elske en ik haar uitgezwaaid :( Elske ging pas een paar uur later weg, dus ben ik met haar naar haar huis meegegaan (ze woonde bij een gastfamilie), en heeft zij haar laatste spullen gepakt. Haar “gastfamilie” bestond overigens alleen uit een moeder. Het was wel grappig, ik kom daar zo binnen en wil haar netjes een hand geven, maar NEE! Ze had voorzorgsmaatregelen genomen tegen de Mexicaanse griep, en daarom schudde ze geen handen meer! :p Haha, maar ze was wel heel aardig hoor! :D Elske heeft dus haar laatste spullen gepakt, en na een aantal uur zijn we naar het vliegveld gegaan. (tsjah, moest haar natuurlijk wel even helpen met die zware koffers! ;)). Na nog een laatste drankje te hebben gedaan, ging ze toen toch echt weg! Echt superjammer, want ik heb samen met haar en Rahel echt superleuke weekenden en stapavonden gehad! Dus Elske, je wordt écht wel gemist hier hoor!!! ;)

Voor de mensen die zich afvragen of ik nog wel eens naar school ga, JA! :D Afgelopen week had ik het daar ook nog best wel druk mee, moest en moet voor deze en komende week een aantal verslagen en opstellen schrijven, wat echt niet zo makkelijk is in een taal die je niet geweldig goed beheert! Maar goed, verder gaat het wel prima met de lessen. Het is nog steeds lastig, maar op zich kan ik het wel aardig volgen……En zolang ze mij niet afrekenen op m’n geschreven en gesproken Frans, moet dat vast wel goed komen! :)

Nou, tot zover mijn verslag. Hij is weer lekker lang geworden, maar na al die dreigmailtjes- en telefoontje van “Waar blijft je nieuwe blog nou? >:(”, wil ik daar natuurlijk niks over horen! (jullie weten hoe ik altijd overdrijf, toch?) ;)

Overigens, nog maar 6 ½ week voordat ik weer naar huis kom! De tijd vliegt echt, wat natuurlijk een goed teken is!
Oh, en iedereen natuurlijk weer heel erg bedankt voor alle lieve mailtjes, kaarten etc. etc.! Doet me altijd heel erg goed! :)

Tot snel!

Liefs, Marieke
UPDATE 1: Sorry Esther, geen luidT meer te zien! :D

UPDATE 2: Foto's kan je hier bekijken:
http://miek310.hyves.nl/album/45812446/Bosten_en_uitgaan_in_Montreal/6LQjcuF-/

  • 07 November 2009 - 07:01

    Elske:

    Hi Chickaaa!!
    EIN-DE-LIJK een verslag.. ik kan me bijna niet eens meer herinneren dat we in Boston waren.. ;) Ik heb gister mijn fotos binnen gekregen! Echt zo vet!! En ik mis je ook hoor!!!! Vandaag is het weer tijd voor een weekendje weg maar dan zonder de chinese! Maar wel weer veel te vroeg op.. En deze x met het vliegtuig ipv de bus want hier is de natuur niet om over naar huis te schrijven! hihi
    6,5 week.. gaat zo snel!!! Have fun!! en ik zie je in NL!
    Liefs!!!

  • 07 November 2009 - 07:38

    Mounia Gharsalli:

    Haha, eindelijk inderdaad! Ik zat er echt op te wachten.

    Wat een prachtig schrijftalent heb je Marieke, je moet er echt wat mee gaan doen!

    Ik vind het echt super om weer je blog gelezen te hebben. Wel jammer dat je vriendinnen weg zijn...Maar je hebt nog 6,5 week om ook andere leuke mensen te leren kennen.

    Keep up the good work!

    Tot over 5,5 week! Montreal begint voor mij nu ook steeds dichterbij te komen.

    NOG HEEEEEEL VEEL SUCCES/PLEZIER MEISSIE!

    Liefs, Mounia


  • 07 November 2009 - 12:47

    Esther:

    Foto's foto's foto's.

    Ok. As promised, ik stop met zeuren. Nu.

    Ik wist dat jullie veel uitgingen, maar ZO veel? Men, ben je alles van de afgelopen paar jaar aan het inhalen ofzo? ;p

    Wow, je bent al terug over 46 dagen. Da's echt zo.. snel. Beter is de Mocamore dan nog open (h).

    Well, ik spreek je vanavond misschien nog!!

    xx

    Ps: zag ik nou echt 'luid gescheld' met dt staan? ;p Muaha.

  • 07 November 2009 - 17:13

    Marianne:

    Weer een leuk verhaal maar ik sluit me aan bij Esther.........WE WILLEN FOTO'S zien!!!!!!!!!!!!

  • 08 November 2009 - 18:42

    Thea:

    Hallo Marieke wat een leuk en lang verslag en hier merk je dat tijd in Montreal erg geslaagd is en dat je er van geniet. Zoals je zelf al aangeeft de tijd vlieg vooral als je het naar je zin hebt.Geniet daarom nog even voordat je weer naar Nederland komt,maar is dat volgens mij ook wel weer leuk om bij je familie te zijn .Groetjes van Thea

  • 08 November 2009 - 18:51

    Marianne:

    Ik heb foto's gezien leuk hoor!

  • 08 November 2009 - 18:53

    Eefke:

    Hoi Miekie,

    Eindelijk weer zo een leuk reisverslag!!
    We kijken er echt naar uit. Gelukkig heb je nu al super veel leuke dingen om op terug te kijken, hopelijk komen er nog meer.
    En nog heel veel lange reisverslagen....
    Dikke kus van je zus

  • 09 November 2009 - 11:24

    Angela:

    Hé Marieke!
    Jammer dat je vriendinnen alweer 'gevlogen' zijn! Maar wie weet wat er nog volgt, ik kom hier ook om de haverklap nieuwe mensen tegen, dat had ik ook niet gedacht! Succes ook nog ff met studie, ik ga nu een report in het Duits schrijven, ook spass

    Ons neefje Jean Marc komt trouwens ook in Berlijn studeren binnenkort, dat wordt een familie-reunie dus!

  • 10 November 2009 - 16:47

    Ton En Wil:

    Hoi Marieke,met veel plezier je verslag gelezen.
    Je wordt een echt feestbeest,laat ze maar zien hoe nederlanders te keer kunnen gaan.
    Veel plezier,en geniet er
    van.

  • 10 November 2009 - 20:38

    Tante Janny En Fop:

    Hallo Marieke
    Wat is wederom weer hardstikke leuk, dat wij op deze wijze weer vernemen dat jij je goed amuseer. En je weet het is geen verrassing, dat je nog flink wat sneeuw gaat zien.
    Nog een aantal goede weken toegewenst.

    grtoetend

    Tante Janny en oom Fop[

  • 11 November 2009 - 21:00

    Esther:

    Awesome. You changed it!!!!! ;d

    Hierbij geef ik je toestemming om ook mijn blog te filteren op spellingsfouten ;p

    Ps: Gelukkig maak ik nooit fouten.

  • 11 November 2009 - 21:16

    Esther - Part II:

    Trouwens, we hebben deze periode een vak 'Issues in the 21 century' (wat opzich al een cool vak is, want je moet nadenken over waarom mensen werken, waarom mensen eten (echt.. da's heel filosofisch) en... well... je moet veel nadenken, dat is goed), en we hebben virtuele lectures (H). Ze staan gewoon op blackboard en dan kun je zelf bepalen wanneer je gaat kijken. Gaaf he? (H)

    Progress it is.

    Dus.. ik kan nu wel even de 1e lecture gaan kijken. Of nee.. wacht.. ik ben moe, ik ga the mentalist kijken. Love it.

    Succes met de opdracht voor morgen. Ik ga voor je duimen... terwijl ik the mentalist kijk, ok ?

    xx

  • 17 November 2009 - 13:14

    Suus:

    Dag lief zusje!!
    Super leuk om je verslagen te lezen!! Ik heb een tijdje geen internet tot m'n beschikking gehad, dus was erg benieuwd hoe het met je ging! Hopelijk vermaak je je de komende 6,5 week net zo veel als de afgelopen tijd!
    Hele dikke kus vanuit Zuid Afrika!!
    Suus xx

  • 19 November 2009 - 23:20

    Marinel:

    hallo Marieke, Zit het in de familie, om zulke leuke verslagen te maken. Het is erg leuk jouw avonturen te lezen.
    Ik sta er van te kijken, die enorme zelfstandigheid van jullie jonge meiden, daar kan ik nog heel wat van leren.Heel veel plezier nog de komende tijd, groetjes van Cees en Marinel

  • 20 November 2009 - 14:26

    ...:

    Ik zeur nooit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Marieke

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 23607

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Reizen in NZ

04 Oktober 2010 - 22 December 2010

Stage in Accra, Ghana

25 Augustus 2009 - 23 December 2009

Studeren in Montreal, Canada

Landen bezocht: