It's almost time for AFRICA! - Reisverslag uit Rijnsburg, Nederland van Marieke Baarda - WaarBenJij.nu It's almost time for AFRICA! - Reisverslag uit Rijnsburg, Nederland van Marieke Baarda - WaarBenJij.nu

It's almost time for AFRICA!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 September 2010 | Nederland, Rijnsburg

Goh, je zal over een week toch maar lekker in de warmte zitten!

Jaja, nog even en dan is het zover, mijn tweede lange reis gaat van start. Dit keer vlieg ik niet naar het westen, maar naar het zuiden. Om precies te zijn ga ik naar Accra, de hoofdstad van Ghana, om daar stage te gaan lopen. Deze stage zal hoogstwaarschijnlijk zijn bij het Ministry of Local Government and Rural Development. Hoogstwaarschijnlijk, omdat er van de Afrikaanse kant nog wat probleempjes zijn, m'n supervisor daar wist namelijk niet dat er stagiaires kwamen (ach ja, da's Afrika!) ;) Maar goed, we hoefden ons, volgens onze Nederlandse begeleider, geen zorgen te maken. We'll see...

In totaal gaan we met een groep van ong. 10 mensen; waarvan ik met één iemand op het ministerie zal werken en samen met haar en twee andere meiden zullen we in een guesthouse zitten. Dit guesthouse heeft zelfs een TOILET én een DOUCHE, wat echt luxe is in Ghana! :p Ook worden we door iemand opgehaald van het vliegveld, wat wel heel fijn is!

Ik heb ontzettend veel, en toch ook weer geen, verwachtingen van Afrika... alleen dat het héél anders zal zijn dan Nederland! Al bijna alles is geregeld en gedaan, waaronder 4 inentingen, malariapillen (met leuke bijwerkingen als depressie en haaruitval), een visum, enz. Hoe dan ook, aanstaande maandag 4 oktober 2010, vlieg ik rechtstreeks met de KLM naar Ghana, waar ik (net als vorig jaar!) tot 22 december zal blijven. Eerst nog even een examen maken en natuurlijk mijn *20ste verjaardag* vieren (3 oktober, voor diegene die dat niet meer weten).

Ik hoop dat jullie net als mijn vorige reis weer trouw mijn berichten zullen lezen en natuurlijk een berichtje achterlaten!!! :D

IT’S ALMOST TIME FOR AFRICA!

xo Marieke




  • 27 September 2010 - 15:59

    Marianne:

    Dat ga ik zeker doen, ik verheug me nu al op je verhalen.

  • 27 September 2010 - 16:53

    Katja:

    Nou, zal ik dat wel doen haha tuuuurlijk!
    Trouwens ben jij 3 okt jarig?? dat wist ik echt niet haha xx

  • 27 September 2010 - 20:44

    Reisgenoot1:

    Hé, dat ben ik! Waarom staat mijn naam niet in jouw tekst?

  • 28 September 2010 - 06:45

    Elske:

    Hi Marieke!
    Wat vet dat je naar Ghana gaat! Ben erg benieuwd naar je verhalen.. Heel veel plezier!
    Liefs,
    Elske

  • 28 September 2010 - 14:09

    Paps En Mams:

    Het leek nog heel lang te duren, maar opeens is het bijna zo ver. Voor de tweede keer ga je ons voor een wat langere tijd verlaten. Geniet van deze gelegenheid, maar we spreken 1 ding af: niet janken op Schiphol!!

  • 28 September 2010 - 17:42

    Angela:

    Hé Marieke! William en ik komen je zaterdag even gedag zeggen! Meerdere van mijn reislustige vriendjes en vriendinnetjes zijn in Ghana geweest, iedereen is echt positief over het land en de mensen. (positiever dan over sommige andere Afrikaanse landen). In ieder geval tot zaterdag!

    groetjes, Angela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 23644

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Reizen in NZ

04 Oktober 2010 - 22 December 2010

Stage in Accra, Ghana

25 Augustus 2009 - 23 December 2009

Studeren in Montreal, Canada

Landen bezocht: