Weg uit de warmte, terug in ijskoud Nederland! - Reisverslag uit Rijnsburg, Nederland van Marieke Baarda - WaarBenJij.nu Weg uit de warmte, terug in ijskoud Nederland! - Reisverslag uit Rijnsburg, Nederland van Marieke Baarda - WaarBenJij.nu

Weg uit de warmte, terug in ijskoud Nederland!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 December 2010 | Nederland, Rijnsburg

Hallo allemaal!

Zo, hier ben ik dan weer... sinds gisterochtend bevind ik me weer op Nederlandse bodem. Heel gek om terug te zijn, vooral omdat het ZO koud is!!!

Ghana heb ik in ieder geval erg leuk kunnen afsluiten! Vorige week hebben we verschillende leuke dingen gedaan, waaronder een bezoekje gebracht aan Roy's dorp, Atsiekpoe. Dit kleine dorpje ligt aan de Volta rivier en heeft geen elektriciteit. We hebben hier een nachtje geslapen, een rondleiding gekregen en de chief ontmoet. Erg leuk was het!

Ook hebben we afgelopen zaterdag nog een leuk feestje gehad op het strand van Kokrobite. Het was namelijk Reggae Night en dus hebben we tot twee uur 's nachts gedanst met onze voetjes op het zand. Overdag hebben we ook nog een dagje gestrand, heerlijk gezwommen in de zee en nog een beetje bruin gebakken.

Zo warm het toen was, zo koud is het nou!!! Wat een kou was dat, toen we de slurf ingingen gisterochtend! Gelukkig hebben we wel een hele goede vlucht gehad, zonder vertragingen. Ook was het natuurlijk erg leuk dat m'n ouders me op stonden te wachten, erg leuk om ze weer te zien! We hebben nog even met Esther en haar ouders wat koffie gedronken, en toen was het tijd naar huis te gaan. Wel even wennen weer hoor....ik kan zomaar een douche met stromend water nemen, de kraan open zetten & er zelfs uit drinken en de stroom is nog geen één keer uitgevallen!!!

Ondanks dat ik die laatste dingen niet in Ghana had, was het weer een fantastische reis! Ik heb echt een hele andere wereld gezien, en waardeer nu dan ook echt wat ik hier wel niet heb. Ook was het fantastisch om te zien hoe gelukkig men kan zijn met weinig spullen. Veel Ghanezen hebben stukken minder dan wat jij en ik hebben, maar toch maken ze het er het allerbeste van en lijken ze hartstikke gelukkig.

Ghana was dus weer een geweldig leuk avontuur, wat ik voor geen goud had willen missen! Iedereen weer hartstikke bedankt voor alle berichtjes die ik de afgelopen maanden heb gekregen! Ook nog een bedankje aan de groep die met mij in Ghana was, wat hebben we het gezellig gehad en ik zal het missen om met jullie Yeeees plantain te zeggen en Fanyogo te drinken ;)

Merry Christmas & a Happy 2011!!!

Liefs, Marieke

ps: Wat is de melk weer lekker hier!!!

  • 24 December 2010 - 14:16

    Florence:

    Ben blij voor je dat je het zo leuk hebt gehad!! Mooie stuk tekst zo aan het einde van het jaar!

  • 24 December 2010 - 20:40

    Marije Van Der Poel:

    Yo obruni!
    Goede vlucht gehad, zie ik? Wij ook! Wel ff wennen idd, echt wel koud hier!
    Wij zaten in het vliegtuig trouwens bij de raampjes te roepen naar plantain, pure water en fanice, maar we kregen geen reactie, wat erg balen was!
    Zie je snel weer! Merry X-Mas & a Happy New Year alvast ;)
    xxx

  • 24 Oktober 2011 - 21:43

    Esther:

    Yeeeees, plantain!!

    Zo een jaar later mis ik Ghana toch echt wel. Niet zozeer omdat het hier ijskoud is, maar vooral omdat het hier ontbreekt aan een groot avontuur vergeleken met wat wij hebben meegemaakt vorig jaar. Leuk blog, had het nog nooit gelezen. Anything new coming up?

    See you soon! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 23644

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Reizen in NZ

04 Oktober 2010 - 22 December 2010

Stage in Accra, Ghana

25 Augustus 2009 - 23 December 2009

Studeren in Montreal, Canada

Landen bezocht: