Bijna naar NZ! - Reisverslag uit Rijnsburg, Nederland van Marieke Baarda - WaarBenJij.nu Bijna naar NZ! - Reisverslag uit Rijnsburg, Nederland van Marieke Baarda - WaarBenJij.nu

Bijna naar NZ!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 Januari 2014 | Nederland, Rijnsburg

Lieve allemaal,
Voor velen: Welkom terug op mijn reisblog! Als het goed krijgen jullie nog steeds een melding als ik een nieuw blog hier plaats. Tenminste, als je m’n blog ook volgde tijdens mijn reizen in Canada en Ghana.

Voor iedereen die ik de afgelopen drie jaar pas heb leren kennen (en dat zijn er aardig wat…), ook welkom ;) Ik ga jullie via dit blog op de hoogte houden van mijn avonturen in Nieuw-Zeeland. “Maar eh, wat ga je eigenlijk doen in NZ?” Deze vraag krijg ik veel, dus hierbij een beschrijving van wat ik de komende zes weken ga doen! :)

A.s. woensdag 8 januari vlieg ik om 21.20 met de KLM richting Seoul. Hier heb ik zo’n anderhalf uur de tijd om mijn volgende vlucht met Korean Air richting Auckland (Nieuw-Zeeland) te pakken. Een kleine 22 uur later kom ik dan aan in Auckland. Inmiddels is het dan vrijdagochtend 10 januari.

Eén dag later, zaterdag 11 januari, komt mijn zus Suzanne me ophalen in een hostel in Auckland. We hebben elkaar bijna een jaar niet gezien sinds ze in februari 2013 samen met vriend Ate is geëmigreerd naar Nieuw-Zeeland. Deze week gaan we een weekje rondreizen op het Noorder Eiland en héél veel doen, waaronder zwemmen met dolfijntjes, dwalen in grotten met glimwormpjes, naar verschillende stranden als laatste de Tongerio crossing, een wandeling over vulkanisch terrein.

Op zondag 19 januari rijden we door naar Wellington, waar Suus en Ate wonen en wat ook de hoofdstand van Nieuw-Zeeland is. Ik blijf hier 10 dagen en heb hier nog niet echt plannen voor. Maar ach, het is daar zomer en het strand is dichtbij, dus dat komt wel goed ;)

Op 29 januari vlieg ik naar Christchurch toe, wat op het Zuider-Eiland ligt. Op 1 februari begint hier mijn 15-daagse reis die over het hele Zuider-Eiland gaat. Het is een georganiseerde reis met mensen tussen de 18-39 & eindigt op 15 februari weer in Christchurch.

Vervolgens vlieg ik 17 februari terug naar Wellington en ben ik nog een aantal dagen. Mijn terugvlucht is op 26 februari vanaf Auckland, dus een paar dagen daarvoor vlieg ik van Wellington – Auckland. Ik vlieg nu weer via Zuid-Korea maar deze keer heb ik een overnachting. Op 27 februari kom ik ’s avonds weer aan op Schiphol.

Dus dit is in het kort mijn te gekke reis naar Nieuw-Zeeland! :) Ik heb er superveel zin & kan niet meer wachten! Ik zal ook foto’s plaatsen op FB.

Liefs & tot snel!

  • 05 Januari 2014 - 17:41

    Fam Klein Aalsmeer:

    Van hier eerst de beste wensen voor 2014 toegewenst ook aan je ouders.
    En in ieder geval een goede reis toegewenst en heel veel plezier en doe de groetjes van ons aan Susanne en vriend Ate .
    We gaan je volgen Gr Ton en Wil Klein Aalsmeer

  • 08 Januari 2014 - 07:54

    Jeanine:

    Heeeeeeeeel veeeeeeeel plezier!
    Tot snel!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rijnsburg

Marieke

Actief sinds 11 Aug. 2009
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 23599

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Reizen in NZ

04 Oktober 2010 - 22 December 2010

Stage in Accra, Ghana

25 Augustus 2009 - 23 December 2009

Studeren in Montreal, Canada

Landen bezocht: